maandag, januari 28, 2008

31 januari: Nederlands succes in online gaming

Deze Eeuw gaat over een Nederlands bedrijf dat bezig is een indrukwekkende positie op te bouwen in online gaming: de Hilversumse Spill Group. Door gericht relevante domeinen op te kopen (zoals games.co.uk) en daar gewilde spelletjes aan te bieden weet Spill geweldige hoeveelheden 'traffic' op te wekken die met bijvoorbeeld advertenties in klinkende munt kan worden omgezet. Spill is naar eigen zeggen in Europa op het gebied van online gaming groter dan Yahoo of Microsoft.

Daar zit meer achter. Wat voor spelletjes zijn zo succesvol? Kan de tv het schudden? Waarom zijn die domeinen zo belangrijk? Hoe weet je welke domeinen dat zijn? Is alleen de jeugd een aantrekkelijke doelgroep op dit gebied of kun je aan hogere leeftijdsgroepen op dezelfde manier verdienenDe e-Eeuw stelt deze vragen aan Peter Driessen, CEO van Spill Group, en Maarten Brands, directeur in-game advertising bij bureau JuniorSenior

Informatie over De e-Eeuw
De e-Eeuw streaming
De e-Eeuw download
De e-Eeuw Podcast